Fárasztó pénztárgépvadászat után egy meglepetés…

Aki dolgozott már vendéglátóipari nagykereskedésnél, vagy hasonló, más beszerzéshez kapcsolódó területen, az tudja micsoda mizéria tud lenni beszerezni az ügyfeleknek minden szükséges terméket. Nekem a vendéglátóipari nagykereskedések területén van tapasztalatom, és azt tudom megosztani veletek, de vannak barátaim más hasonló területeken is, és tudom, hogy náluk se mindig rózsás a helyzet!

Az én munkám beszerezni a nagykereskedésbe a speciálisabb eszközöket, de alkalmanként közvetlenül is foglalkozom azzal, hogy a kiemeltebb ügyfeleinknek beszerezzük az ügyes-bajos, különleges dolgainkat. Fárasztó és alkalmanként borzasztó emberekkel van dolgom, mégis a személyes kapcsolat meglepően feltöltő is tud lenni. Főleg, ha az ember munkáját értékelik. Ez a történet is ilyen.

Mint ahogy mondtam, a vendéglátóipari nagykereskedés a fő területem, mi szerezzük be az ügyfeleinknek a különböző konyhai eszközöket, mosogatáshoz szükséges alkalmatosságokat. Általában könnyű dolgom van, hiszen a legtöbb étteremnek megfelel az átlagos, könnyen beszerezhető, és szinte mindig raktáron lévő munkaeszköz. Azonban néha-néha van egy ügyfél, akinek igazán meghökkentő és speciális kérései tudnak lenni. Általában ezeket borsos feláron számoljuk persze, én pedig kellemes bónuszt rakok el belőle, így nem bánom az ilyen alkalmakat.

Kemény munka sok üzleteléssel, viszont igazán személyes kapcsolatok tudnak így kialakulni egyes visszajáró ügyfelekkel. Itt jön még be egy fontos politika a cégünk részéről: extra szívességeket csinálunk az ügyfeleknek. Csak hogy hozzak egy példát. Egyszer elvittem a kocsimat szervizbe. Több százezer forintos javításra volt szükség. Mikor visszakaptam az autómat azonnal feltűnt, hogy csutakra le volt mosva, ki volt takarítva kívül-belül. Persze egy takarítás költsége a százezer forintos javítás mellett elenyésző, a kedves figyelem olyan jól tud esni alkalmanként, hogy azóta is visszajárok ebbe a szalonba. Ilyen szívesség volt, mikor az egyik ügyfelünket pénztárgép beszerzésében segítettem ki. Persze, ez nem a mi feladatunk lenne. Mi nem is árulunk ilyen gépeket. Csak állami szerv ad ki hasonló gépet. Hosszú és bonyolult procedúra volt beszerezni az ügyfélnek a gépeket, de mikor sikerült, nem várt meglepetés ért. A taktikánkat ellenünk fordították a lehető legjobb értelemben. Miután befejeztük az üzletet, elvittek életem egyik legjobb vacsorájára.

Egy varázslatos étterembe vittek el, ahol azonban hamar feltűnt, hogy egyáltalán nem a mi eszközeinket használják! Elcsodálkoztam, hiszen mindig mosolygok mikor étteremben a saját termékeinket látom viszont. A fantasztikus étel után félrehívtam egy beszélgetésre az étterem tulajdonost. Egyenes voltam. Elmondtam a foglalkozásom, a cégemet, és megtudakoltam, hogy kitől szerezték ezeket az eszközöket.

Egy azelőtt számomra ismeretlen vendéglátóipari nagykereskedő nevét, a Hunnia Kristályt hozta fel. Érdeklődni kezdtem. Bár teljesen másfajta termékcsaládokat árultak, mint mi, a webáruházuk több mint megbízhatónak tűnt, és a beszélgetés után kezdtem egyre inkább meggyőződni arról, hogy a termékeik is kiválóak lehetnek.

Őszintén meglepődtem, hogy hány fajta eszközt árulnak ezen az oldalon. A koktélbártól kezdve egészen a menzaeszközökig szinte mindenük volt. Egészen elvesztem a rengeteg kategóriában. Persze nem azért, mert olyan átláthatatlan lett volna, csupán annyira széles volt a választék, hogy ilyennel még sosem volt dolgom.

Később, mikor az egyik kedves barátom étterem alapításon kezdett gondolkodni kikérte a véleményemet, hogy szerinte honnan lenne érdemes megrendelnie a különböző eszközöket a mosogatáshoz szükséges dolgoktól kezdve egészen a cukrászeszközökig. Igazán nehéz volt dönteni, hogy a saját shopunkat ajánljam neki, amivel haszonhoz jutna a cég és ezzel én is, vagy mondjam meg neki az őszintét, hogy az ő igényeinek a Hunnia Kristály webáruháza sokkal jobban meg tudna felelni.

Úgy döntöttem tovább beszélgetek vele, hátha valahogy meg tudom győzni magamat, hogy a saját webshopunk jobb lesz neki.

Átbeszéltünk mindent. Távolról kezdtem. Hol nyitná az éttermet, ki a célközönsége, pontosan milyen ételeket szeretne készíteni. Sajnos azonban a beszélgetés végére nem maradt bennem semmi kétely, hogy számára a Hunnia Kristály webáruháza lesz az ideális vendéglátóipari nagykereskedés. Bevallom őszintén, hogy mostanra már én is inkább tőlük vásárolnék, mint a saját cégemtől.

Fontos szempont volt, hogy milyen kedvezményes náluk a kiszállítás, hiszen például mi nem tudnánk ilyen alacsony áron kiszállítani a termékeinket. Barátomnak persze minden egyes forint számít ilyenkor, hiszen kezdő vállalkozóként ott spórol az ember, ahol csak tud, és természetesen ezt megértem. Ezért is vállaltam fel végül az őszinte véleményemet azzal kapcsolatban, hogy miben és mennyivel is jobbnak minősül a Hunnia Kristály.

Másik fontos szempont volt, hogy a kedves barátom éppen a háztartási gépeit is szeretné megújítani. Velünk ellentétben, a Hunnia Kristály webáruházában nem csak vendéglátóipari gépeket lehet kapni, hanem otthoni gépeket is. Ez ritka az ilyen webáruházaknál, azonban lecsekkoltam és teljesen megbízható, valamint extrán jó minőségű gépeket árulnak. Szerencsére barátom így egybe fogja tudni venni a két rendelést, és valószínűleg ingyenes kiszállításra is jogosult lesz. Szerintem remek ötlet, hogy még otthoni gépeket is árulnak az magasabb színvonalú termékek mellett. Hiszen, ha az embernek megvannak a kapcsolatai az iparban, akkor nem nehéz a vendéglátóipari gépek mellé beszerezni a háztartási gépeket is. Valószínűleg egy ilyen nagy cégnek hatalmas, kiépített raktárépülete és logisztikai rendszere van, ebbe pedig már nem nehéz beépíteni a háztartási gépeket is.

Érdemes lehet böngészni náluk az akciós termékek szekciót is. Folyton változó akciókat hirdetnek és így igazi gyöngyszemeket lehet kifogni. Főleg a kisebb termékek közül akcióznak, de ezek is igazán meg tudják érni az embernek.

Szerencsére a honlapuk jó, gyors és könnyen átlátható, valamint a telefonra is jól van optimalizálva, ezért gyakran böngészem, ha az akciós termékek között szeretnék válogatni, vagy, ha esetleg a barátomnak próbálok valamit ajánlani.

A szállítással kapcsolatban nagy előny, hogy nem csak a házhoz, de csomagautomatába is tudok rendelni. Borzasztó idegesítő, amikor a rendelésemet olyankor hozza a futár, mikor éppen nem vagyok otthon. Rengetegszer megesett velem, és ilyenkor ugye gyakran az ember már hozzá sem jut soha a termékéhez, és esetleg a webshopról is letiltják. Remek megoldás erre, ha csomagautomatába rendel az ember, hiszen onnan akkor tudja átvenni, amikor csak akarja.

Végül már egészen csapongó gondolataimat szeretném összefoglalni. Borzasztó jó élmény volt a vacsora a kedves ügyféllel és egy érdekes meglepetés is ért engem, hiszen felfedeztem egy olyan webshopot, aminek a létezéséről még csak nem is hallottam eddig. Érdekes, hiszen hasonló területen dolgozom. Azért is merek pozitívan írni róluk, mert nem konkurenciáink, egyszerűen egy más vendégkört szolgálnak ki, azt pedig remekül teszik.

Azt hiszem a különbségeink ellenére rengeteget tudnánk tanulni tőlük, főleg a termékeik széles spektruma tűnik lenyűgözőnek és nehezen tudom elképzelni, hogy hogyan tudnak menedzselni ennyi fajta terméket. Ha valaki étteremnyitásra adja a fejét, akkor bátran ajánlanám őket szinte bárkinek, hiszen jó áron adnak nagyon magas minőségű termékeket. És ami a legfontosabb, szuper megbízhatóak. Ha pedig csak otthonra vásárolnál be konyhai dolgokból, akkor is érdemes átböngészni a Hunnia Kristály weboldalát. Hidd el, nem fogod megbánni!